کد مطلب:315139 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:204

آثار و برکات سفره ی حضرت اباالفضل
حسینی بشوید، امام زمانی بشوید، اما چه طور؟ این طور نباشد كه معامله ی هیچ و پوچ كنید، نه این كه حسین علیه السلام را برای دنیا بخواهید، بلكه حسین علیه السلام را برای ایمان بخواهید، اول حسین علیه السلام را بشناسید و ایمان را به واسطه ی او درست كن، آن وقت است كه گریه و توسل تو كاری می كند.

تو باید نخست خدا، پیامبر و امام را بشناسی. بدانی امام حسین علیه السلام حجت و ولی خداست، مفترض الطاعه است، چراغ هدایت است، هر كس به او نزدیك شد: اهل نجات است، حسین علیه السلام را كه شناختی آن وقت بگو: و صلی الله علیك.

ای شراب خوار! قمارباز! یزید امام توست، نه حسین علیه السلام، ای ریاكار! هر چند روی میز بردی و عالم دوران باشی، امام تو معاویه است، نه علی بن ابی طالب علیهماالسلام! هر چند به زبانت علی علی بگویی، از چه كسی پیروی می كنی؟ این مهم است.

می گوید: از سفره ی اباالفضل علیه السلام استفاده ها دیدم، اگر بت پرست هم اباالفضل را برای امر دنیوی واسطه قرار دهد، حاجتش روا می شود، اما این نه عبادت است و نه ایمان، و نه راه خدا، و نه چیزی كه سبب نجات شود. فایده ی آخرتی برای تو داشته باشد.

الآن در هند سال هاست كه جماعتی از بت پرست ها هستند كه با امام حسین علیه السلام معامله دارند، از كسانی كه در هند بودند مكرر شنیده ام كه تجاری هستند كه برای حضرت اباالفضل علیه السلام نذر می كنند، و خرج می دهند تو هم مثل این بت پرست، قمر بنی هاشم علیه السلام را برای دنیا خواسته ای. [1] .



[ صفحه 368]




[1] روضه هاي شهيد محراب آيت الله دستغيب ص 248.